Ο Γρηγόριος Παινέσης είναι Διδάκτορας Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στον τομέα της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του λιανικού εμπορίου. Είναι επίσης κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MSc) στην Διοικητική Επιστήμη και την Επιχειρησιακή Έρευνα (with Distinction) από το πανεπιστήμιο του Warwick (2007) και απόφοιτος του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (2005). Πρωτότυπες ερευνητικές του εργασίες έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και περιοδικά εγνωσμένου κύρους.
Έχει λάβει επί συνεχόμενα έτη υποτροφίες και βραβεία από το Ι.Κ.Υ., ενώ και για την εκπόνηση της διδακτορικής του διατριβής έχει χρηματοδοτηθεί με υποτροφία από το υπουργείο Παιδείας (Πρόγραμμα Ηράκλειτος ΙΙ) και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Διδάσκει μαθήματα Μάρκετινγκ, Ανάλυσης Δεδομένων και Έρευνας Αγοράς από το 2009 στο ΤΕΙ Αθήνας και σε κολέγια. Tα κυριότερα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στα γνωστικά αντικείμενα της Συμπεριφοράς Καταναλωτή, της Έρευνας Αγοράς, του Μάρκετινγκ Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου, της Προώθησης Πωλήσεων και των Ποσοτικών Μοντέλων Λήψης Αποφάσεων Μάρκετινγκ. Έχει εκπονήσει έρευνες αγοράς και μελέτες για το Ινστιτούτο Νεολαίας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), την AbbVie Φαρμακευτική Α.Ε. και το Efficient Consumer Response Hellas, ενώ είναι εξειδικευμένος σύμβουλος ανάπτυξης δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας με έμφαση στο μάρκετινγκ στην Θερμοκοιτίδα Νεοφυών Επιχειρήσεων Αθήνας (Θ.Ε.Α.) που λειτουργεί υπό την αιγίδα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.).