

Σχολή Επιστημών της Αγωγής
- MA Education (TESOL): Teaching English to Speakers of Other Languages
- MA Inclusion and Special Educational Needs & Disability (ISEND)
- MA Education (Leadership & Management)




BA (Hons) Early Childhood Studies
-
1ο στην Ελλάδα | TOP20 στη Βρετανία.
-
Πρακτική εφαρμογή | Εργαστηριακά μαθήματα.
-
Εποπτευόμενη πρακτική άσκηση.
-
Επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα.

Πληροφορίες Προγράμματος
Το BA (Hons) Early Childhood Studies έχει σχεδιαστεί από το University of Derby, TOP20 Βρετανικό Πανεπιστήμιο στις Επιστήμες της Αγωγής, σύμφωνα με τον πανεπιστημιακό οδηγό Guardian University Guide 2019.
Σκοπός του είναι να σε βοηθήσει να κατανοήσεις τον τρόπο ανάπτυξης, μάθησης και σκέψης των παιδιών, από τη βρεφική έως την ηλικία των 8 ετών, να διερευνήσεις τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει ο τομέας των παιδαγωγικών υπηρεσιών και να εξετάσεις την παιδική ηλικία από διαφορετικές παιδαγωγικές σκοπιές. Σε ενθαρρύνουμε να ανατρέξεις στις δικές σου προσωπικές εμπειρίες, ώστε να κατανοήσεις τις ανάγκες της παιδικής ηλικίας.
Τι θα μάθεις
Θα κατανοείς πώς τα παιδιά σκέπτονται, μαθαίνουν, αναπτύσσονται και θα αντιληφθείς τη σημασία της παιδικής ηλικίας και τις πολύπλευρες ανάγκες των παιδιών, και πώς αυτές μπορούν να ικανοποιηθούν από τους επαγγελματίες της εκπαίδευσης.
Δίνουμε έμφαση στο συνδυασμό θεωρητικής γνώσης και πρακτικής εφαρμογής. Στο πλαίσιο αυτό, θα κάνεις εποπτευόμενη πρακτική άσκηση σε πλαίσια φροντίδας και εκπαίδευσης παιδιών 2-6 ετών, όπως νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης. Μέσα από ειδικά μαθήματα Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θέατρο) στο εξοπλισμένο Παιδαγωγικό Εργαστήρι του Κολλεγίου θα είσαι σε θέση να αναπτύσσεις πρωτότυπο παιδαγωγικό υλικό.
Η προσωπική και επαγγελματική σου ανάπτυξη διευρύνεται με τη συμμετοχή στις πλούσιες δραστηριότητες της Σχολής, όπως εκπαιδευτικές επισκέψεις, διοργάνωση εθελοντικών δράσεων & bazaar, σεμινάρια και ομιλίες. Σε ενθαρρύνουμε να καλλιεργήσεις τις ερευνητικές σου δεξιότητες, παρουσιάζοντας τις εργασίες σου στα συνέδρια του Mediterranean College και του University of Derby ή σε πανελλήνια και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Γιατί να το επιλέξεις
Η διδασκαλία και η μάθηση επιτυγχάνονται με τον πλέον δημιουργικό τρόπο: διαλέξεις, προσκεκλημένες ομιλίες, σεμινάρια, εργαστήρια, φροντιστηριακά μαθήματα, παιχνίδια ρόλων, ατομικές ή ομαδικές εργασίες, προφορικές παρουσιάσεις, συμμετοχή σε φοιτητικά συνέδρια. Το πρόγραμμα έχει πολύ μικρό ποσοστό γραπτών εξετάσεων. Θα αξιολογηθείς κυρίως με γραπτές εργασίες, προφορικές παρουσιάσεις, posters, τεστ πολλαπλής επιλογής και ερευνητικές εργασίες.
Περιγραφές Μαθημάτων
Self-Management, Study Skills and ICT Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των φοιτητών αλλά και της αυτοπεποίθησής τους στη συγγραφή ακαδημαϊκών κειμένων και στη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Blackboard του Πανεπιστημίου του Derby. Καλλιεργεί δεξιότητες και τεχνικές συλλογής πληροφοριών από ακαδημαϊκά κατάλληλες πηγές και παρουσίασης με δομημένο τρόπο και με σχετικές παραπομπές. Οι δεξιότητες που αναπτύσσονται σε αυτό το μάθημα είναι γενικές και έχουν εφαρμογή σε όλα τα μαθήματα. Επιπλέον, το μάθημα αυτό ασχολείται με την αυτοαξιολόγηση μιας σειράς από βασικές δεξιότητες και προωθεί την ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης των φοιτητών με έμφαση στην ακαδημαϊκή, προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη. The Emerging Practitioner Tο μάθημα διερευνά τις έννοιες της φροντίδας και της εκπαίδευσης μέσα από το πρίσμα της πρόνοιας για τα παιδιά και τις οικογένειες. Εξετάζει μια ποικιλία από πλαίσια / περιβάλλοντα και τη νομοθεσία που διέπει την πρακτική σε αυτά. Αυτό το μάθημα παρέχει το πλαίσιο για την προετοιμασία της πρακτικής άσκησης και τη δυνατότητα εφαρμογής της τεχνικής της παρατήρησης. Επίσης, προάγει την υπευθυνότητα των σπουδαστών σε σχέση με την ασφαλή φύλαξη των παιδιών στο χώρο εργασίας. Early Language and Communication Το παρόν μάθημα προσφέρει στους φοιτητές τις βασικές γνώσεις για την ανάπτυξη της γλώσσας και της επικοινωνίας σε μικρά παιδιά, δίνει έμφαση στο ρόλο που παίζει ο ενήλικας στην ανάπτυξη της γλώσσας των παιδιών και εστιάζει σε θεωρίες για τη γλωσσική ανάπτυξη (π.χ. Piaget, Skinner, Vygotsky, Chomsky). Προσφέρει στους φοιτητές την ευκαιρία να διερευνήσουν και να αναλύσουν μία σειρά θεωρητικών προσεγγίσεων και να προβληματιστούν για την εφαρμογή τους σε πρακτικό επίπεδο. Play and Creativity in the Early Υears Το μάθημα εξετάζει το ρόλο του παιχνιδιού και της δημιουργικότητας σε σχέση με τη διαδικασία της μάθησης και της ανάπτυξης στην πρώιμη παιδική ηλικία. Εξετάζει μία σειρά από θεωρίες και πώς αυτές υποστηρίζουν την ολιστική ανάπτυξη, καθώς επίσης και πώς οι ευκαιρίες για παιχνίδι και δημιουργικότητα μπορούν να παρέχονται εντός των διαφόρων εκπαιδευτικών πλαισίων. Το μάθημα εξετάζει επίσης τη σχέση μεταξύ του τρέχοντος αναλυτικού προγράμματος σπουδών και των ευκαιριών που αυτό προτείνει για παιχνίδι και δημιουργικότητα. The Growing Child Το μάθημα εξετάζει ζητήματα όπως τα ορόσημα ανάπτυξης και οι αναπτυξιακές διαδοχές, η τυποποίηση και η μέτρηση, ο έλεγχος της ανάπτυξης και ζητήματα γενετικής μεταφοράς. Επίσης, μελετά τα αποτελέσματα των περιβαλλοντικών επιδράσεων στην ανάπτυξη, καθώς και στοιχεία γενετικών και επιγενετικών διαδικασιών. Οι έννοιες της σωματικής ανάπτυξης, της ωρίμανσης και της ανάπτυξης γενικότερα, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν τις παραπάνω διαδικασίες μελετώνται από τη στιγμή της σύλληψης μέχρι την ηλικία των οκτώ ετών. Οι φοιτητές καλούνται να εξετάσουν πώς συνδέονται μεταξύ τους θέματα διατροφής, παιχνιδιού, ασφάλειας και του ρόλου των ενηλίκων στην προαγωγή ενός υποστηρικτικού και ευνοϊκού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη. Early Emotional and Social Development Το μάθημα διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι ενήλικες μπορούν να προωθήσουν την υγιή κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Επιπλέον, μελετά την σημασία της θετικής αρχικής ανάπτυξης ως σταθερή και ασφαλής βάση για τη μετέπειτα ευημερία και επιτυχία του παιδιού στην ενήλικη ζωή. Μελετώνται θεωρίες προσκόλλησης και κοινωνικής ανάπτυξης, παράλληλα με το ρόλο των ενηλίκων που σχετίζονται με τα παιδιά. Διερευνώνται βασικά γονικά πρότυπα και τονίζεται η σημασία της ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης ως μέσο και δείκτης υγιούς ανάπτυξης. Επιπρόσθετα, μελετώνται πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα για τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών. SEND (Special Educational Needs and Disabilities) & Inclusive Practices in the Early Years Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές σε ειδικά θέματα της μαθησιακής διαδικασίας, τα οποία βασίζονται στις ατομικές διαφορές των παιδιών κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης. Θα δοθεί έμφαση στη θεωρητική ανάλυση των σύγχρονων τάσεων ως προς την αξιολόγηση και την πρώιμη παρέμβαση μαθησιακών δυσκολιών. Παράλληλα, θα εξεταστεί ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης και θα συζητηθούν μελέτες περιπτώσεων. Το μάθημα αποσκοπεί στον προβληματισμό των φοιτητών σχετικά με το σχολικό φαινόμενο της ετερότητας και η εξέταση στρατηγικών ένταξης στη διδακτική πρακτική. Αγγλικά I Οι φοιτητές θα αναπτύξουν τις γενικές δεξιότητές τους στα Αγγλικά στην ανάγνωση, γραφή, ακοή και στον προφορικό λόγο. Επίσης θα εισαχθούν σε Αγγλικά ακαδημαϊκού επιπέδου. Οι φοιτητές θα αναπτύξουν τις γραμματικές και φωνολογικές τους δεξιότητες καθώς και την κατανόηση όρων και θεμάτων σχετικών με το αντικείμενο σκούδων τους. Στο τέλος του 1ου έτους το επίπεδο Αγγλικών των φοιτητών θα είναι αντίστοιχο του IELTS 5.5. Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης Στόχος του προγράμματος είναι ο συνδυασμός των υψηλών ακαδημαϊκών γνώσεων με τις πρακτικές δεξιότητες, έτσι ώστε οι φοιτητές να προετοιμαστούν πλήρως για την επαγγελματική τους πορεία. Με βάση τον πιο πάνω στόχο, τα Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους φοιτητές να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες, όπως επίσης και την ικανότητα να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν δημιουργικές δραστηριότητες στο πεδίο της Αισθητικής Αγωγής. Οι φοιτητές παρακολουθούν εργαστήρια μουσικής, δημιουργικής κίνησης, εικαστικών, κατασκευών και δραματοποίησης. Όλες οι δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα σε ειδικά εξοπλισμένο Εργαστήριο Παιδαγωγικών, όπου οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν και επίσης να σχεδιάσουν και να χρησιμοποιήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό. Πρακτική Άσκηση Το πρόγραμμα περιλαμβάνει υποχρεωτική πρακτική άσκηση 200 ωρών με οργανωμένη εποπτεία. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι φοιτητές τοποθετούνται σε διάφορα πλαίσια πρακτικής άσκησης, όπως σχολεία, νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων, ΜΚΟ, με στόχο να έρθουν σε επαφή με όλα τα πλαίσια φροντίδας και εκπαίδευσης των παιδιών. H Σχολή συνεργάζεται με ένα ευρύ δίκτυο εκπαιδευτικών κέντρων. Η πρακτική άσκηση αποφέρει στους φοιτητές σημαντικότατα μαθησιακά οφέλη, ενώ ταυτόχρονα τους παρέχει πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Children’s Health Σκοπός του μαθήματος είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων των φοιτητών πάνω σε έννοιες της υγείας, όπως αυτές εφαρμόζονται για τα παιδιά της σύγχρονης κοινωνίας. Ταυτόχρονα, μελετάται ο τρόπος με τον οποίο σχετίζονται οι έννοιες αυτές με τη σωματική ανάπτυξη και εξέλιξη. Δίνεται μεγάλη έμφαση στο ζήτημα της φτώχειας και τις ανισότητες που προκαλεί, καθώς και στο πολιτικό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των παιδιών στην υγεία και του ρόλου του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας στην προαγωγή της υγείας και ευημερίας του παιδιού. Developing Employability Το μάθημα αυτό επιδιώκει να διευρύνει την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των σπουδαστών, βασισμένο στις δεξιότητες που αναπτύχθηκαν στο πρώτο έτος, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις δεξιότητες αναστοχασμού της πρακτικής. Στον τομέα της προσχολικής ηλικίας δίνεται μεγάλη αξία στη σημασία του να εργάζεται το άτομο συνεργατικά, ως μέλος μιας ομάδας, διασφαλίζοντας τις ύψιστες απαιτήσεις για την κοινωνική πρόνοια του παιδιού. Το μάθημα αυτό επιτρέπει στους σπουδαστές να αναθεωρήσουν την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη και να σκεφτούν τους παράγοντες επιτυχίας και περιορισμού, που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της ομαδικής εργασίας με παιδιά, γονείς και επαγγελματίες, από μια θεωρητική και πρακτική σκοπιά. Child Protection Σκοπός τους μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια ώστε να εντοπίζουν τα παιδιά αυτά που βρίσκονται σε κίνδυνο ή υπόκεινται κακοποίηση ή/και εγκατάλειψη. Οι φοιτητές αποκτούν γνώσεις γύρω από τις πολιτικές και τις διαδικασίες που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στην υποχρέωση που θα έχουν ως παιδαγωγοί για παροχή ασφάλειας στα παιδιά. Επιδιώκεται ακόμη η ενίσχυση της κατανόησης της διεπιστημονικής προσέγγισης και αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών μέσα από τη συνεργασία συναδέλφων και επαγγελματιών. The Early Years Researcher Το μάθημα έχει σκοπό να βοηθήσει τους φοιτητές να σχεδιάσουν τη δική τους έρευνα, να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας σε ένα θέμα της επιλογής τους και να μελετήσουν μία θεματική περιοχή που τους ενδιαφέρει. Το μάθημα βοηθά τους φοιτητές να καταλάβουν πώς η πρακτική και η θεωρία επηρεάζουν η μία την άλλη. Τους προετοιμάζει επίσης για την εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας τους στο πλαίσιο του μαθήματος ‘Independent Study’ του τρίτου έτους. Πολύ σημαντική είναι και η έμφαση που δίνεται σε ζητήματα ηθικής δεοντολογίας που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διεξαγωγή ερευνών. Emerging Literacies in the Early Years Το μάθημα εξετάζει το ρόλο της παιδικής λογοτεχνίας σε μια ολοένα αυξανόμενη ψηφιακή εποχή. Γίνεται αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο της παιδικής λογοτεχνίας και στον τρόπο με τον οποίο η παιδική ηλικία παρουσιάζεται στο παιδικό αναγνωστικό υλικό. Διερευνάται η σχέση μεταξύ παιδικής λογοτεχνίας και παιδικών εμπειριών και εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους η λογοτεχνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη στήριξη των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης. Το μάθημα στοχεύει στο να κατανοήσουν οι φοιτητές πώς σημαντικές πτυχές της παιδικής ηλικίας ανακύπτουν μέσω της εικονογράφησης και της γραπτής αφήγησης. Creative Approaches to the Curriculum 0-8 years Το μάθημα διερευνά τον κεντρικό ρόλο της δημιουργικότητας στη μάθηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Εξετάζει πώς η δημιουργικότητα μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να λαμβάνουν αποφάσεις και να γίνουν αυτόνομα στη διαδικασία της μάθησης και πώς μπορούμε να παρέχουμε ευκαιρίες για να αναπτύξουν τη δική τους προοπτική στη μάθηση, μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Το μάθημα εστιάζει στις δημιουργικές δυνατότητες διδασκαλίας μέσα στα μαθήματα που ορίζονται από το τρέχον αναλυτικό πρόγραμμα. Αγγλικά II Το μάθημα βασίζεται στα Αγγλικά 1. Οι φοιτητές θα αναπτύξουν περισσότερο τις γενικές δεξιότητές τους στα Αγγλικά στην ανάγνωση, γραφή, ακοή και στον προφορικό λόγο. Επίσης θα εισαχθούν σε ανώτερα Αγγλικά ακαδημαϊκού επιπέδου. Οι φοιτητές θα αναπτύξουν περισσότερο τις γραμματικές και φωνολογικές τους δεξιότητες καθώς και την κατανόηση όρων και θεμάτων σχετικών με το αντικείμενο σκούδων τους. Στο τέλος του 2ου έτους το επίπεδο Αγγλικών των φοιτητών θα είναι αντίστοιχο ή ανώτερο του IELTS 6.0. Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης Στόχος του προγράμματος είναι ο συνδυασμός των υψηλών ακαδημαϊκών γνώσεων με τις πρακτικές δεξιότητες, έτσι ώστε οι φοιτητές να προετοιμαστούν πλήρως για την επαγγελματική τους πορεία. Με βάση τον πιο πάνω στόχο, τα Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους φοιτητές να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες, όπως επίσης και την ικανότητα να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν δημιουργικές δραστηριότητες στο πεδίο της Αισθητικής Αγωγής. Οι φοιτητές παρακολουθούν εργαστήρια μουσικής, δημιουργικής κίνησης, εικαστικών, κατασκευών και δραματοποίησης. Όλες οι δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα σε ειδικά εξοπλισμένο Εργαστήριο Παιδαγωγικών, όπου οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν και επίσης να σχεδιάσουν και να χρησιμοποιήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό. Contesting Childhood Το μάθημα επιδιώκει την κριτική κατανόηση της παιδικής ηλικίας από τους φοιτητές, αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για ένα αμφιλεγόμενο φαινόμενο. Διερευνά ιδέες της ιστορίας, της φιλοσοφίας, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας σε σχέση με την έννοια της «παιδικής ηλικίας». Διερευνά επίσης ζητήματα ανάπτυξης του παιδιού και συνδέει τη σχέση των διαφορετικών ομάδων (ή κοινοτήτων) και της ανατροφής με βάση πρόσφατες έρευνες. The Critically Reflective Practitioner Το μάθημα διερευνά ιδέες και θεωρίες που σχετίζονται με την έννοια του κριτικού αναστοχασμού και το ρόλο του για τους επαγγελματίες αλλά και τους τελειόφοιτους του προγράμματος. Επιτρέπει στους φοιτητές να θυμηθούν, να εξηγήσουν, να αναλύσουν και να αναστοχαστούν σε σχέση με τις δικές τους επαγγελματικές πρακτικές και την προσωπική τους ανάπτυξη μέσα από την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης. Τους δίνει ακόμη την ευκαιρία να συνδέσουν το ακαδημαϊκό με το πρακτικό/επαγγελματικό τους ταξίδι και την προσωπική τους πρόοδο. Children’s Voices: Listening and Experiences Το μάθημα επικεντρώνεται στη διερεύνηση των εμπειριών των παιδιών ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο ζουν και αναπτύσσονται με γνώμονα την πλήρη αναγνώριση της σημασίας των διαφορετικών αυτών πλαισίων. Ζητήματα που αναλύονται περιλαμβάνουν τα δικαιώματα του παιδιού και την ταυτότητά τους σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους τα παιδιά νιώθουν ασφαλή για να εκφράσουν τα συναισθήματα, τις εμπειρίες, τους φόβους, τις ελπίδες τους, τους στόχους τους, κτλ. Ο εκπαιδευτικός διαδραματίζει ένα ρόλο κλειδί σε όλη αυτή τη διαδικασία. Πρόκειται για ένα μάθημα που αντιμετωπίζει τα παιδιά ως ενεργούς συμμετέχοντες στην ερμηνεία και κατανόηση των κόσμων τους. International Perspectives in Early Childhood Education and Care Στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξει την κριτική σκέψη των φοιτητών σε σχέση με σύγχρονα ακαδημαϊκά ζητήματα που αφορούν την παιδική ηλικία καθώς και την αγωγή και φροντίδα των παιδιών με βάση διεθνείς πρακτικές. Με δεδομένο ότι υπάρχουν διαφορές σε διεθνές επίπεδο, οι φοιτητές ενθαρρύνονται να διερευνήσουν τους λόγους για τους οποίους οι διαφορές αυτές είναι σημαντικές. Μέσα από τη μελέτη των εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών σε ένα εύρος χωρών γίνεται σύγκριση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών με την Ελλάδα και τη Μ. Βρετανία. Καθώς ζούμε πλέον σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, το μάθημα εξετάζει την αυξανόμενη ανάγκη του σύγχρονου εκπαιδευτικού να γνωρίζει εναλλακτικές παιδαγωγικές μεθόδους καθώς και τις παγκόσμιες προοπτικές της εκπαίδευσης. Το μάθημα επιχειρεί μία κριτική επισκόπηση των τρόπων με τους οποίους στοιχεία αναλυτικών προγραμμάτων διαφόρων χωρών μπορούν να επηρεάσουν την παιδαγωγική πρακτική των μελλοντικών παιδαγωγών. Independent Study Οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν και να διερευνήσουν ένα θέμα που σχετίζεται με τη φροντίδα και την εκπαίδευση των μικρών παιδιών. Αυτό ίσως να αποτελέσει και το έναυσμα για συνέχιση των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Κάθε φοιτητής υποστηρίζεται από ένα επιβλέποντα καθηγητή, ανάλογα με το θέμα που έχει επιλέξει. 1ο Έτος
Ακαδημαϊκές Δεξιότητες & ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας)
Παιδαγωγική – Επαγγελματική Ανάπτυξη
Γνωστική Ψυχολογία – Γλωσσική Ανάπτυξη
Εξελικτική Ψυχολογία – Δημιουργική & Συναισθηματική Ανάπτυξη
Παιδιατρική, Εξελικτική Ψυχολογία
Κοινωνική Ψυχολογία – Συναισθηματική Ανάπτυξη
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες & Πρακτικές Ένταξης στην Προσχολική Αγωγή
Μουσική, Εικαστικά 2ο Έτος
Αγωγή Υγείας, Ψυχολογία της Υγείας
Παιδαγωγική – Επαγγελματική Ανάπτυξη
Κοινωνιολογία, Κοινωνική Ψυχολογία
Ερευνητική Μεθοδολογία
Παιδικός Γραμματισμός, Παιδική Λογοτεχνία
Αναλυτικά Προγράμματα
Μουσικοκινητική, Δραματοποίηση, Κουκλοθέατρο 3ο Έτος
Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης, Κοινωνιολογία
Παιδαγωγική – Επαγγελματική Ανάπτυξη
Κοινωνιολογία, Ανθρώπινα Δικαιώματα
Συγκριτική Εκπαίδευση
Ερευνητική Μεθοδολογία – Πτυχιακή Εργασία
Προϋποθέσεις Εισαγωγής
Το πρόγραμμα είναι κατάλληλο για σένα, αν είσαι απόφοιτος Λυκείου ανεξαρτήτου κατεύθυνσης με ικανοποιητική γνώση Αγγλικών και ονειρεύεσαι να δουλέψεις με παιδιά, είτε ως παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας, είτε σε υπηρεσίες εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής φροντίδας.
Το απαιτούμενο επίπεδο Αγγλικών για το ελληνόφωνο πρόγραμμα είναι αντίστοιχο με IELTS 4.5 (Β1) και για το αγγλόφωνο πρόγραμμα με IELTS 6.0 (Β2). Εαν δε διαθέτεις πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, θα συμμετέχεις στο διαγνωστικό τεστ Αγγλικής γλώσσας του Κολλεγίου.
Επιπλέον, θα σου ζητηθεί να καταθέσεις συστατική επιστολή από καθηγητή και θα κληθείς σε ακαδημαϊκή συνέντευξη με τον υπεύθυνο σπουδών.
Εάν είσαι κάτοχος διπλώματος ΙΕΚ, HND, φοιτητής Πανεπιστημίου ή Κολλεγίου ειδικότητας Παιδαγωγικών, μπορείς να εισαχθείς σε προχωρημένο στάδιο του προγράμματος, μέσω διαδικασίας αναγνώρισης μαθημάτων.
Αίτηση & Εγγραφή
Δεχόμαστε αιτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μέχρι κάλυψης των διαθέσιμων θέσεων ανά τμήμα, συνεπώς σε ενθαρρύνουμε να υποβάλλεις έγκαιρα την αίτησή σου.
Επιπλέον, προσφέρουμε πολλαπλές εναλλακτικές αποπληρωμής διδάκτρων, προγράμματα χρηματοδότησης και υποτροφίες βάσει ακαδημαϊκών, αθλητικών και κοινωνικο-οικονομικών κριτηρίων.
Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας και ενημερώσου για το πρόγραμμα σπουδών και τις ευκαιρίες επιδότησης & χρηματοδότησης διδάκτρων. Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης του Admissions Office θα σου παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τη διαδικασία αίτησης και εγγραφής.
Αναγνώριση
Μπορείς να αναγνωρίσεις το πτυχίο σου στην Ελλάδα, υποβάλλοντας αίτηση επαγγελματικής ισοδυναμίας στο ΑΤΕΕΝ του Υπουργείου Παιδείας.
Δες εδώ απόφαση αναγνώρισης απόφοιτου και άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Δες εδώ περισσότερες πληροφορίες για την αναγνώριση σπουδών.
Μεταπτυχιακά
Ένα πτυχίο Παιδαγωγικών σου επιτρέπει να επιλέξεις πλήθος μεταπτυχιακών ή επαγγελματικών εξειδικεύσεων. Μπορείς να συνεχίσεις για Master σε τομέα Εκπαίδευσης ή να στραφείς στην Ψυχολογία ή στο Management. Στο Mediterranean College μπορεί να επιλέξεις:
- MA Inclusion and Special Educational Needs & Disability (ISEND)
- MA Education: Leadership & Management
- MA Education (TESOL): Teaching English to Speakers of Other Languages
- MSc Counselling & Psychology in Educational Settings
Εναλλακτικά, μπορείς να παρακολουθήσεις μοριοδοτούμενα, πιστοποιημένα προγράμματα μετεκπαίδευσης στο Mediterranean Professional Studies:
- Advanced Professional Diploma Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες & Συμπερίληψη
- Advanced Professional Diploma Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μετανάστευση & Προσφυγοποίηση
Καριέρα
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα έχεις τόσο τις γνώσεις, όσο και τις επαγγελματικές δεξιότητες να αναλάβεις άμεσα και υπεύθυνα το ρόλο του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία.
Επιπλέον, θα είσαι σε θέση να εργαστείς σε:
- Κέντρα ειδικής αγωγής
- Κέντρα φύλαξης παιδιών
- Κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και έκφρασης
- Παιδότοπους και κατασκηνώσεις
- Συμβουλευτικά κέντρα και σταθμούς (οικογένειας, παιδιών)
- Κοινωνικές ΜΚΟ
- Εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και χώρων πολιτισμού
Aπόψεις φοιτητών
Τα τρία έτη φοίτησής μου στο Mediterranean College, ήταν μία αξέχαστη εμπειρία γνώσης και μάθησης. Το κολλέγιο αυτό αποτέλεσε το σπουδαιότερο παράγοντα στην απόκτηση νέων εφοδίων για τη μετέπειτα ζωή μου. Το πτυχίο που θα πάρω στα χέρια μου δεν εξαργυρώνει από μόνο του την επιτυχία, αλλά μου δίνει την ώθηση να συνεχίσω το ταξίδι για την κατάκτηση της γνώσης και της αυτογνωσίας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους καθηγητές...
Αθηνά Μαρρά , BA (Hons) Early Childhood Studies
Οι γνώσεις που αποκόμισα στο κολλέγιο με βοήθησαν σίγουρα να γίνω πολύ καλή παιδαγωγός. Ευχαριστώ πολύ τους καθηγητές μου για τον πολύτιμο χρόνο που διέθεσαν για μένα. Ήταν πολύ σημαντικός και μου μετέδωσαν πολλά τα οποία εφαρμόζω κάθε μέρα στη δουλειά μου....
Αλεξάνδρα Γκανάτσιου , BA (Hons) Early Childhood Studies
Η εμπειρία μου στη Σχολή Εκπαίδευσης του Κολεγίου ήταν εξαιρετική. Απέκτησα όχι μόνο γνώσεις αλλά αρχές και αξίες που με βοήθησαν να διευρύνω τον τρόπο σκέψης μου. Οι καθηγητές και το περιεχόμενο των μαθημάτων μου ήταν πολύ σημαντικά για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας μου. Απέκτησα μοναδικούς φίλους και εμπειρίες που δε θα ξεχάσω ποτέ....
Αλίκη Χαλόφτη , BA (Hons) Early Childhood Studies
Τα τρία έτη φοίτησής μου στο Mediterranean College, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γνώσης και μάθησης μέσα από το πρίσμα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Το πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Derby είναι σύγχρονο, με πολύ ελκυστικά μαθήματα που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του σπουδαστή και αναπτύσσουν όλες τις απαραίτητες για το επάγγελμα δεξιότητες του . Με το που ολοκλήρωσα τις σπουδές μου, έφυγα για το Λονδίνο για να αναζητήσω εργασίας ως Παιδαγωγός...
Κωνσταντίνος Βασιλείου, BA (Hons) Early Childhood