Σχολή Επιστημών της Αγωγής
- BA (Hons) English Language and TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)*
- BA (Hons) Early Childhood Studies
- MA Education (TESOL): Teaching English to Speakers of Other Languages
- MA Inclusion and Special Educational Needs & Disability (ISEND)
- MA Education (Leadership & Management)
MA Inclusion and Special Educational Needs & Disability (ISEND)
Συμπερίληψη και Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
-
Αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό από TOP-20 βρετανικό πανεπιστήμιο.
-
Το μοναδικό στην Ελλάδα που διέπεται από τη φιλοσοφία της Συμπερίληψης.
-
Πληροί τις προϋποθέσεις του ΙΕΠ περί συνάφειας μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής.
-
Πρακτική άσκηση 500 ωρών σε συνεργαζόμενες δομές.
Πληροφορίες Προγράμματος
Σε μια εποχή αυξανόμενου παγκόσμιου ενδιαφέροντος για την ισότητα και την ένταξη στην Εκπαίδευση, το νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Συμπερίληψη και Ειδική Αγωγή (MA ISEND) αποτελεί το μοναδικό στον Ελλαδικό χώρο που διέπεται στο σύνολό του από τη φιλοσοφία της ένταξης και των ίσων μαθησιακών ευκαιριών για μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από το University of Derby, TOP-20 βρετανικό πανεπιστήμιο στις Επιστήμες της Αγωγής (Guardian University Guide, 2020) και απευθύνεται σε νέους πτυχιούχους ή εν ενεργεία εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να απασχοληθούν ως Ειδικοί Παιδαγωγοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς πληροί τις προϋποθέσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) περί συνάφειας μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής.
Το πτυχίο είναι αναγνωρισμένο από το ΑΤΕΕΝ του Υπουργείου Παιδείας ως επαγγελματικά ισοδύναμο δημόσιου ΑΕΙ. Δες εδώ απόφαση αναγνώρισης.
Τι θα μάθεις
Στο μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής θα διδαχθείς δύο μαθήματα κορμού και τρία μαθήματα εξειδίκευσης, ενώ με τη βοήθεια επιβλέποντος καθηγητή, θα εκπονήσεις διπλωματική εργασία σε θέμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, άρρηκτα συνδεδεμένο με τα εργασιακά ενδιαφέροντα και το αντικείμενο εξειδίκευσής σου. Πλήρως ενταγμένο στο πρόγραμμα σπουδών είναι το διπλής βαρύτητας (40 credits) καινοτόμο μάθημα ISEND in Practice, μέσω του οποίου θα κάνεις 500 ώρες εποπτευόμενης πρακτικής άσκησης στην Ειδική Αγωγή.
Μέσα από το πρόγραμμα θα κατανοήσεις σε βάθος τις κατηγορίες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, ΔΕΠ-Υ, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Νοητική Υστέρηση, κ.α.), θα γνωρίσεις τις θέσεις και αντιθέσεις στην ιστορία, θεωρία και έρευνα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, θα αναπτύξεις πρακτικές δεξιότητες και γνώσεις αυτόνομης ανάληψης περιστατικού ειδικής αγωγής και θα είσαι σε θέση να συνεργάζεσαι με διεπιστημονικές ομάδες σε φορείς και μονάδες Ειδικής Αγωγής. Επιπλέον, θα εξελίξεις τις γνώσεις σου στις αρχές και μεθοδολογίες επιστημονικής έρευνας, στα ποιοτικά και ποσοτικά εργαλεία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, αποκτώντας το υπόβαθρο για συνέχιση σπουδών σε επίπεδο διδακτορικού.
Ο σχεδιασμός των μαθημάτων και η αλληλεπίδρασή σου με άλλους παιδαγωγούς – φοιτητές και καθηγητές, θα σε εφοδιάσουν με ενδιαφέρουσες ιδέες σχετικά με την παιδαγωγική σου προσέγγιση και πρακτική και θα ανακαλύψεις ευκαιρίες βελτίωσης του τρόπου που διδάσκεις μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Γιατί να το επιλέξεις
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαλέξεις, εργαστήρια, εργασία σε ομάδες, μελέτες περίπτωσης και παρουσιάσεις. Οι ψηφιακές πλατφόρμες μάθησης περιλαμβάνουν πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό και υποστηρίζουν τη μελέτη και έρευνα των φοιτητών.
Περιγραφές Μαθημάτων
Ακαδημαϊκές & Ερευνητικές Δεξιότητες Το μάθημα ασχολείται με τον εντοπισμό και την ανάπτυξη των βασικών προσωπικών και ακαδημαϊκών δεξιοτήτων που σχετίζονται με την επιτυχή έκβαση των σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν, μεταξύ άλλων, στην αποτελεσματική χρήση ηλεκτρονικών βάσεων επιστημονικών δεδομένων, στην ανάγνωση και κατανόηση εμπειρικών πηγών, στη συγγραφή και σύνθεση επιστημονικού υλικού σε θεματική της Ειδικής Αγωγής και Ένταξης, στο σχεδιασμό αναρτημένης ανακοίνωσης (poster) και άλλων μορφών παρουσιάσεων της δουλειάς τους. Σύγχρονα ζητήματα και διλήμματα στην Ειδική Αγωγή και Ένταξη Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με το θεωρητικό πλαίσιο, τη νομοθεσία, τις διατάξεις και το πλαίσιο στήριξης στον τομέα των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών αλλά και να αναπτύξουν κριτική σκέψη γύρω από τα σύγχρονα ζητήματα και διλήμματα του τομέα της Ειδικής Αγωγής και Ένταξης. Στο επίπεδο της θεωρίας, της πολιτικής και της πρακτικής υπάρχουν σημαντικά και αμφιλεγόμενα ερωτήματα, για παράδειγμα, σχετικά με τον επιστημολογικό χαρακτήρα της Ένταξης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, την ιδιαίτερη «γλώσσα» της συμπερίληψης και της Ειδικής Αγωγής, ζητήματα εξουσίας και επικράτησης συγκεκριμένων ιδεών και απόψεων, κ.α. Στο πλαίσιο της ενότητας, οι φοιτητές θα πρέπει να αναπτύξουν και να αναλύσουν διεξοδικά ένα σύγχρονο ζήτημα Ειδικής Αγωγής και Ένταξης. Υπέρβαση εμποδίων κατά την επίτευξη Μαθησιακών Στόχων Η ενότητα επικεντρώνεται στους τρόπους υπέρβασης των εμποδίων κατά την επίτευξη μαθησιακών στόχων σε περιπτώσεις παιδιών με π.χ. δυσλεξία, αυτισμό, ADHD κλπ. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι σπουδαστές καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτική συζήτηση, εξετάζοντας και αξιολογώντας μια σειρά από απόψεις για την άρση των εμποδίων κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Η ενότητα απαιτεί από τους φοιτητές να κατανοήσουν τις πολλαπλές μορφές αφήγησης που περιβάλλουν τις «ετικέτες της διαφοράς» και αυτό περιλαμβάνει την εξέταση της χρησιμότητας και του σκοπού αυτών των «ετικετών». Οι φοιτητές θα εισαχθούν στους πολλαπλούς τρόπους υπέρβασης εμποδίων για τα παιδιά που περιγράφονται ως «διαφορετικά» κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Το μάθημα αποτελεί τη βάση για τη διπλωματική εργασία και προσφέρει στους φοιτητές τις γνώσεις και δεξιότητες για να διεξάγουν μια μικρής έκτασης εμπειρική έρευνα σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Οι φοιτητές καλούνται να γνωρίσουν ένα εύρος ερευνητικών μεθόδων, προσεγγίσεων και εργαλείων. Στο μάθημα εξετάζονται και αξιολογούνται θεωρητικές και πρακτικές διαδικασίες που σχετίζονται με το σχεδιασμό και εκπόνηση μίας μικρής κλίμακας έρευνας, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα δεοντολογίας, πρόσβασης, δειγματοληψίας, συλλογής και ανάλυσης εμπειρικών δεδομένων. Eιδική Αγωγή και Ένταξη στην Πράξη To μάθημα ISEND in Practice σχεδιάστηκε από το Πανεπιστήμιο του Derby αποκλειστικά για το Mediterranean College, προκειμένου να εντάξει στο πρόγραμμα σπουδών 500 ώρες πρακτικής άσκησης σε δομές και φορείς Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια πλήρως δομημένη και μοναδική εργασιακή εμπειρία κατά την οποία ο φοιτητής/ η φοιτήτρια θα έχει τη δυνατότητα: να παρακολουθήσει και να γνωρίσει διαφορετικές περιπτώσεις παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση, να παρατηρήσει τους τρόπους με τους οποίους αφαιρούνται τα εμπόδια κατά την επίτευξη μαθησιακών στόχων και επιτυγχάνεται η πρόοδος των μαθητών, να αναγνωρίσει και να περιγράψει τα χαρακτηριστικά της ένταξης στο μαθησιακό περιβάλλον, να εφαρμόσει μια στρατηγική που θα εξαλείφει τα εμπόδια κατά την επίτευξη μαθησιακών στόχων και θα διευκολύνει την πρόοδο των μαθητών, να αναλύσει κριτικά τους τρόπους για την άρση των εμποδίων και την προώθηση της προόδου των μαθητών. Διπλωματική Εργασία στην Ειδική Αγωγή και Ένταξη Η διπλωματική εργασία είναι το αποκορύφωμα του προγράμματος MA ISEND. Μέσω της εργασίας αυτής, μελετώνται όλες οι διαδικασίες που αφορούν στο σχεδιασμό, την εκπόνηση και συγγραφής μιας μικρής έκτασης εμπειρικής έρευνας στην Ειδική Αγωγή και Ένταξη. Μέσα από τη διπλωματική εργασία, οι φοιτητές θα κληθούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις και την κατανόηση του σε συγκεκριμένο υποτομέα έρευνας της Ειδικής Αγωγής και Ένταξης που τους ενδιαφέρει. Crafting your Masters Study
Inclusion/SEND: Current Issues and Dilemmas
ISEND: Removing Barriers to Achievement
Designing Social Sciences Research
ISEND in Practice
Independent Study
Δεχόμαστε αιτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μέχρι κάλυψης των διαθέσιμων θέσεων ανά τμήμα. Καθώς πρόκειται για μεταπτυχιακό με υποχρεωτική πρακτική άσκηση και ως εκ τούτου ανώτατο αριθμό εισακτέων, σε ενθαρρύνουμε να υποβάλλεις έγκαιρα την αίτησή σου.
Επιπλέον, προσφέρουμε πολλαπλές εναλλακτικές αποπληρωμής διδάκτρων, προγράμματα χρηματοδότησης και υποτροφίες βάσει ακαδημαϊκών, επαγγελματικών, αθλητικών και κοινωνικο-οικονομικών κριτηρίων.
Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας και ενημερώσου για το πρόγραμμα σπουδών και τις ευκαιρίες επιδότησης & χρηματοδότησης διδάκτρων. Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης του Admissions Office θα σου παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τη διαδικασία αίτησης και εγγραφής.
Προϋποθέσεις Εισαγωγής
Το MA Inclusion and Special Educational Needs & Disability είναι κατάλληλο για σένα, αν έχεις πανεπιστημιακό πτυχίο Παιδαγωγικής ή συναφούς επιστήμης και θέλεις να σταδιοδρομήσεις στο χώρο της Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής.
Το απαιτούμενο επίπεδο Αγγλικών για το αγγλόφωνο πρόγραμμα αντιστοιχεί σε IELTS 6.5 (Β2+). Εάν δε διαθέτεις πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, θα συμμετέχεις στο διαγνωστικό τεστ Αγγλικής γλώσσας του Κολλεγίου.
Επιπλέον, θα σου ζητηθεί να καταθέσεις βιογραφικό σημείωμα, συστατικές επιστολές από εργοδότες ή καθηγητές και αντίγραφο ποινικού μητρώου. Τέλος, θα κληθείς σε ακαδημαϊκή συνέντευξη με τον υπεύθυνο σπουδών.
Απόφοιτη του University of Cambridge (PhD, MPhil) και του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Έχει δεκαετές ερευνητικό και διδακτικό έργο σε ελληνικά και ξένα ΑΕΙ και έχει παρακολουθήσει ευρύ φάσμα σεμιναρίων επαγγελματικής επιμόρφωσης για την παιδική ψυχολογία, την οικογενειακή υγεία, καθώς και την ειδική εκπαίδευση, πραγματοποιώντας πρακτικές σε δομές ειδικής αγωγής στην Αθήνα. Έχει λάβει μέρος σε διεθνή και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και έχει βραβευτεί από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και την Βρετανική Ακαδημία για τη μεταδιδακτορική της έρευνα. Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: συμπεριληπτική εκπαίδευση και διαφοροποιημένη διδασκαλία, μεθοδολογία έρευνας στην εκπαίδευση, Αισθητική Αγωγή σε τυπικά και άτυπα πλαίσια, οι νέες τεχνολογίες στην ειδική και γενική εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων και δια βίου μάθηση. Έλαβε το πτυχίο της στη Φιλολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τρία μεταπτυχιακά διπλώματα στην εκπαίδευση ενηλίκων, την ψυχολογία και την ειδική αγωγή από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Αναγορεύτηκε διδάκτορας του Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τίτλο διατριβής ανάπτυξη του λόγου στο Σύνδρομο Down και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο ίδιο πανεπιστήμιο. Έχει δημοσιεύσει μία μονογραφία, κεφάλαια βιβλίων σε διεθνείς τόμους, άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά με σύστημα κριτών και συνεδρίων. Διδάσκει στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: νευρογλωσσολογία, γενετικά σύνδρομα, ανάπτυξη του λόγου, αυτισμός, ειδική αγωγή. Έχει κάνει σπουδές στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην Ψυχολογία και μεταπτυχιακές σπουδές Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Καθοδήγησης και Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Αγγλία. Από το 2011 εργάζεται ως Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, από το 1997 έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) με αντικείμενο την ψυχοπαιδαγωγική – διδακτική επιμόρφωση εκπαιδευτικών και φοιτητών, καθώς και στο Ελληνο-Αμερικανικό Πανεπιστήμιο ως καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας. Έχει ασχοληθεί με τη συμβουλευτική υποστήριξη-συντονισμό ομάδων γονέων (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων) και εκπαιδευτικών (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Μείζον Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Επιμόρφωσης) και έχει εκδώσει δύο βοηθήματα για την ψυχοπαιδαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα γενικής και ειδικής αγωγής. Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: ψυχολογία της εκπαίδευσης, ειδική αγωγή, συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Σπούδασε Παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών και απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα και Διδακτορικό Τίτλο στην Ειδική Αγωγή από το Κέντρο Εκπαιδευτικών Αναγκών του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ. Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπηρετώντας αρχικά σε ειδικά σχολεία και στη συνέχεια σε τμήματα ένταξης. Έχει διδάξει αντικείμενα ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, στο Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας του ΠΤΔΕ Αθηνών και σε προγράμματα κατάρτισης και εξειδίκευσης Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και φορέων, ενώ έχει παρουσιάσει εισηγήσεις γύρω από θέματα ειδικών αναγκών και γλωσσικής αγωγής σε πολυάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια. Είναι υπεύθυνος πρακτικής άσκησης μεταπτυχιακών φοιτητών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων και συμμετείχε στη συγγραφή των εγχειριδίων Γλώσσας Γ΄Δημοτικού και των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών για μαθητές με ελαφρά και μέτρια νοητική καθυστέρηση. Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: συνεκπαίδευση, μαθησιακές δυσκολίες, ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων, διαφοροποιημένη διδασκαλίας, γλωσσική αγωγή. Κάτοχος πτυχίου Νηπιαγωγών (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Ειδική Αγωγή από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και Διδακτορικού Διπλώματος στην κατεύθυνση της Προσαρμοσμένης Κινητικής Αγωγής από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Πανεπιστήμιο Αθηνών). Έχει δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα στο χώρο της ατομικής παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (νοητικές αναπηρίες, αυτισμό, δυσλεξία κ.α.). Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών και Κινητικών Διαταραχών. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων σχετικά με την μαθησιακή και κινητική αξιολόγηση ειδικών πληθυσμών, στην αξιολόγηση δομών ειδικής αγωγής, στην κινητική ανάπτυξη βρεφών και παιδιών για ανίχνευση κινητικών διαταραχών. Έχει υπάρξει επιμορφώτρια ενηλίκων και εκπαιδευτικών σε θέματα ειδικής αγωγής. Έχει λάβει μέρος σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ενώ έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή περιοδικά. Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: γνωστική και κινητική ανάπτυξη, ανίχνευση κινητικών διαταραχών σε βρέφη, αναπτυξιακές διαταραχές (νοητικές αναπηρίες, διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, αναπτυξιακή διαταραχή του κινητικού συντονισμού, σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπασης προσοχής, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες). Ψυχολόγος - εκπαιδευόμενη ψυχοθεραπεύτρια στη Συστημική Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους ενώ παράλληλα συνεργάζεται με το Πάντειο Πανεπιστήμιο, όπου συντονίζει το Ευρωπαϊκό Έργο BRING-In, που στοχεύει στην κατάρτιση επαγγελματιών υγείας και πρόνοιας για την καλύτερη διαχείριση των αναγκών των ίντερσεξ ατόμων, με απώτερο σκοπό την καταπολέμηση των διακρίσεων που αυτά αντιμετωπίζουν. Ολοκλήρωσε το Διδακτορικό της στην École Normale Supérieure - Ulm, στο Παρίσι, με ερευνητικό αντικείμενο την αντίληψη των αισθημάτων κινδύνου (φόβου και θυμού) στους εφήβους με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Γνωστικής Νευροεπιστήμης (MSc) και Πτυχίου Ψυχολογίας (BSc Hons) από το Πανεπιστήμιο του Reading, όπου εργάστηκε ως θεραπεύτρια παιδιών με ΔΑΦ και ως κοινωνική και ακαδημαϊκή σύμβουλος φοιτητών με ψυχικές διαταραχές. Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: ΔΑΦ, ειδική αγωγή, συμπεριληπτική μάθηση, θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου, φύλο, επικοινωνία, δια- και ενδο-προσωπικές συγκρούσεις, οικογενειακές δυσκολίες και δυσκολίες ζεύγους. Κάτοχος Πτυχίου Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής με ειδίκευση στην Παιδαγωγική και Μεταπτυχιακού στη Σχολική Παιδαγωγική με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί ως φιλόλογος ειδικής αγωγής σε κέντρα ειδικής αγωγής, σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής του Υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα, ως εκπαιδευτής ενηλίκων εργάστηκε στη ΝΕΛΕ Θεσσαλονίκης και σε δημόσια ΙΕΚ διδάσκοντας αντικείμενα συναφή με το αντικείμενο της ειδικής αγωγής. Διετέλεσε μέλος της επιστημονικής ομάδας ψυχοκοινωνικής στήριξης αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε ερευνητικά προγράμματα του Α.Π.Θ., του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Διδακτική μεθοδολογία και προσαρμογές διδασκαλίας στην ειδική αγωγή, Κοινωνική ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία στο σχολείο και την κοινωνία. Η Χριστίνα Καλαϊτζή είναι Ερευνήτρια στο πεδίο της Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. Ειδικεύεται στην Αγγλική και Αμερικάνικη Παιδική Λογοτεχνία και στις εφαρμογές της Δημιουργικής Γραφής στην Εκπαίδευση. Η διδακτορική της διατριβή αφορά την ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου μέσω συνδυαστικής χρήσης αφηγηματικών στοιχείων. Έχει δημοσιεύσει μελέτες που αφορούν καινοτόμες εφαρμογές παιδικής λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής στην εκπαίδευση, δημιουργικές προσεγγίσεις του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος και διδακτικές παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τo πρόσφατο επιστημονικό της σύγγραμμα παρουσιάζει την ανάπτυξη της αφηγηματικής δεξιότητας στην προσχολική ηλικία μέσω μίας ειδικά σχεδιασμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης. Από το 2015 διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Επιστήμες της Αγωγής: Δημιουργική Γραφή για τη Λογοτεχνία και την Εκπαίδευση» του Τ.Ε.Π.Α.Ε., Α.Π.Θ. Ερευνητικά ενδιαφέροντα: ανάπτυξη αφηγηματικού λόγου, καινοτόμες εφαρμογές παιδικής λογοτεχνίας & δημιουργικής γραφής στην εκπαίδευση, δημιουργικές προσεγγίσεις του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος, διδακτικές παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πτυχιούχος Ψυχολογίας του Open University (Μ. Βρετανία) και κάτοχος μεταπτυχιακού στη Μεθοδολογία της Έρευνας (MSc Psychological Research Methods) από το University of Plymouth (Μ.Βρετανία). Τελεί Υποψήφια Διδάκτορας του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (τομέας Ψυχολογίας) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει λάβει μέρος σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και έχει συμμετάσχει με παρουσιάσεις σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια. Ερευνητικά ενδιαφέροντα: οικογενειακές σχέσεις με έμφαση στο ρόλο του πατέρα και τη συναισθηματική διαπαιδαγώγηση (γονική αποδοχή-απόρριψη), κοινωνική δικαιοσύνη, εφαρμογή/αξιολόγηση εμπειρικά τεκμηριωμένων προγραμμάτων. *Το διδακτικό προσωπικό υπόκειται σε αλλαγές ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τις θεματικές των μαθημάτων. To ταξίδι μου στο Mediterranean College, ξεκινά με την συμμετοχή μου στα Education Awards. Ήμουν η νικήτρια στην κατηγορία Εκπαίδευσης. Το κολέγιο μου έδωσε την ευκαιρία εργασίας καθώς και υποτροφία για μεταπτυχιακές σπουδές. Έτσι ξεκίνησα το μεταπτυχιακό μου.Έζησα τρία δημιουργικά χρόνια με καινούργιες γνώσεις, καινούργιους φίλους, αξιόλογους καθηγητές-εμπνευστές και πλέον με νέους επαγγελματικούς ορίζοντες. Η ζωή μου έγινε καλύτερη με το μεταπτυχιακό, άλλαξα εργασία, εξελίχθηκα και βελτιώθηκα σε όλα τα επίπεδα. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την εποικοδομητική και εμπνευσμένη εμπειρία που είχα σπουδάζοντας Mediterranean College στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΜΑ Education (Special Needs). Ιδιαίτερες ευχαριστίες προς στους εξαιρετικούς καθηγητές του προγράμματος για τον συνεχή ζήλο και την ενθάρρυνσή τους προς εμάς όλα αυτά τα τρία έτη των σπουδών μας. Το πτυχίο μου, μου έδωσε νέα ώθηση στην καθημερινή επαγγελματική μου πορεία. Οι Μεταπτυχιακές σπουδές μου στο πολύ καλά οργανωμένο πρόγραμμα MA Education (Special Needs) που προσφέρει το Mediterranean College, αποτέλεσαν έναν πολύ σημαντικό και αποφασιστικό σταθμό για την επαγγελματική μου ανέλιξη και την προσωπική μου ανάπτυξη. Οι γνώσεις που αποκόμισα έχουν άμεση πρακτική εφαρμογή στην καριέρα μου. Προφίλ Καθηγητών
Αγγελική Τριανταφυλλάκη
PhD, MPhil, BA - Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη ΜΑ Inclusion & SEND
Δήμητρα Κατσαρού
PhD, MSc, ΒΑ – Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Ερευνήτρια
Κατερίνα Λαρεντζάκη
MSc, BA - Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος
Αθανάσιος Παπαδόπουλος
PhD, MA, BA – Ειδικός Παιδαγωγός, Καθηγητής Ειδικής Αγωγής
Σοφία Χαρίτου
PhD, MA, BA – Ειδική Παιδαγωγός, Καθηγήτρια & Ερευνήτρια Ειδικής Αγωγής
Χριστίνα Ιωάννου
PhD, MSc, BSc – Ψυχολόγος
Ανδρέας Γκαράνης
MA, BA – Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Χριστίνα Καλαϊτζή
PhD, MA, BA – Καθηγήτρια Προσχολικής Αγωγής, Ερευνήτρια
Ευαγγελία Τσερπέλη
MSc, BSc, PhDc. – Ψυχολόγος
Απόψεις Φοιτητών
Κυριακή Τουρατζίδου
Απόφοιτη MA Education: SEND
Νηπιαγωγός, Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα, Καθηγήτρια ΙΕΚ Δέλτα
Λορένα Παπακιάκο
Απόφοιτη MA Education: SEND
Δασκάλα προσχολικής αγωγής
Ester Amgar
Απόφοιτη MA Education: SEND
Δασκάλα προσχολικής αγωγής
Aπόψεις φοιτητών
Τα τρία έτη φοίτησής μου στο Mediterranean College, ήταν μία αξέχαστη εμπειρία γνώσης και μάθησης. Το κολλέγιο αυτό αποτέλεσε το σπουδαιότερο παράγοντα στην απόκτηση νέων εφοδίων για τη μετέπειτα ζωή μου. Το πτυχίο που θα πάρω στα χέρια μου δεν εξαργυρώνει από μόνο του την επιτυχία, αλλά μου δίνει την ώθηση να συνεχίσω το ταξίδι για την κατάκτηση της γνώσης και της αυτογνωσίας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους καθηγητές...
Αθηνά Μαρρά , BA (Hons) Early Childhood Studies
Οι γνώσεις που αποκόμισα στο κολλέγιο με βοήθησαν σίγουρα να γίνω πολύ καλή παιδαγωγός. Ευχαριστώ πολύ τους καθηγητές μου για τον πολύτιμο χρόνο που διέθεσαν για μένα. Ήταν πολύ σημαντικός και μου μετέδωσαν πολλά τα οποία εφαρμόζω κάθε μέρα στη δουλειά μου....
Αλεξάνδρα Γκανάτσιου , BA (Hons) Early Childhood Studies
Η εμπειρία μου στη Σχολή Εκπαίδευσης του Κολεγίου ήταν εξαιρετική. Απέκτησα όχι μόνο γνώσεις αλλά αρχές και αξίες που με βοήθησαν να διευρύνω τον τρόπο σκέψης μου. Οι καθηγητές και το περιεχόμενο των μαθημάτων μου ήταν πολύ σημαντικά για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας μου. Απέκτησα μοναδικούς φίλους και εμπειρίες που δε θα ξεχάσω ποτέ....
Αλίκη Χαλόφτη , BA (Hons) Early Childhood Studies
Τα τρία έτη φοίτησής μου στο Mediterranean College, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γνώσης και μάθησης μέσα από το πρίσμα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Το πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Derby είναι σύγχρονο, με πολύ ελκυστικά μαθήματα που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του σπουδαστή και αναπτύσσουν όλες τις απαραίτητες για το επάγγελμα δεξιότητες του . Με το που ολοκλήρωσα τις σπουδές μου, έφυγα για το Λονδίνο για να αναζητήσω εργασίας ως Παιδαγωγός...
Κωνσταντίνος Βασιλείου, BA (Hons) Early Childhood